HTML doboz

<script id="_wau0em">var _wau = _wau || [];
_wau.push(["colored", "dwcdt1wfsmgg", "0em", "493915ffffff"]);
(function() {var s=document.createElement("script"); s.async=true;
s.src="http://widgets.amung.us/colored.js";
document.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(s);
})();</script>

Tom Bobb Blokk

“To learn who rules over you, simply find out who you are not allowed to criticize.” "Ha tudni akarod, ki szabályoz (irányít) téged, egyszerűen keresd meg, ki nem kedveli a kritkádat." - Voltaire (saját fordítás)

ELÉRHETŐSÉGEM

Ha már nem elég a személyeskedés itt a cikkek hozzászólásaiban, hadd szóljon a párbaj kettőnk között. Itt mindig megtalálsz:

tombobb kukac freemail.hu

De legyél kimért, pontos és egyszerű. (Nem viccelek.) Nincs időm marhaságokra felelni.

Facebook oldaldoboz

Utolsó kommentek

  • Don Calo': Olvastam a Kurucon az önvédelemmel és a rejtett viselésű ö.v. fegyverekkel kapcs. hsz. írásodat. E... (2018.12.19. 13:43) ÉRDEKES MONDÁSOK ÉS „ELSZÓLÁSOK”
  • urlajos: Boldog,békés újesztendő kívánok az egész családnak. urlajos (2018.01.02. 09:02) A 20 WATTOS BEJEGYZÉS
  • Tom Bobb: @urlajos: Köszönöm biztató és kedves szavaidat. Nem titkolom, hogy jó volt olvasni őket. Nagyjából... (2017.10.31. 21:11) A 20 WATTOS BEJEGYZÉS
  • urlajos: Kedves Tom! Én már nagyon régóta olvasom írásaidat.Mint egyszer már jeleztem,minden írásod megvan... (2017.10.26. 21:24) A 20 WATTOS BEJEGYZÉS
  • F.M.J.: www.youtube.com/watch?v=G2tGpnh1sbI (2017.09.24. 23:53) A 20 WATTOS BEJEGYZÉS
  • Utolsó 20

TBB main page

Utolsó kommentek:

Don Calo' · http://gangstersinc.tripod.com/Vizzini.html 2018.12.19. 13:43:28

Olvastam a Kurucon az önvédelemmel és a rejtett viselésű ö.v. fegyverekkel kapcs. hsz. írásodat.
Egy a véleményünk teljesen és korábbi években ezt így beírogattam már én is!
(Tavaly ősszel, 11 év után, kizártak a Kurucról valami mondvacsinált "okkal", ezért itt írok.)
Én már védtem meg magamat nagyon éles helyzetben, hogy sok év után sem publikus az a dolog. De egy a véleményünk, pont ez a lényege...
;-)

Bejegyzés: ÉRDEKES MONDÁSOK ÉS „ELSZÓLÁSOK”

urlajos 2018.01.02. 09:02:04

Boldog,békés újesztendő kívánok az egész családnak.
urlajos

Bejegyzés: A 20 WATTOS BEJEGYZÉS

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.10.31. 21:11:08

@urlajos: Köszönöm biztató és kedves szavaidat. Nem titkolom, hogy jó volt olvasni őket. Nagyjából egy évvel ezelőtt megszületett a kisfiam és ez sok egyéb teendőt is a nyakamba varrt a mindennapi túlélés-regényírás-férj vagyok szerep mellett. Apa is lettem, ami még kevesebb szabadidőt ad, mint előtte.
Nagyon sok regénytervem van, egyre jobban lemaradok a magam elé kitűzött határidőktől (most sem tudom befejezni az idénre tervezett történetemet), ez mellett kevés idő jut értelmes és izgalmas bejegyzésekre. Pedig rengeteg dolog van itt körülöttem - és a nagyvilágban! De az a fránya idő...

Az említett blogot meg fogom lesni. Az öreg blogger pont olyan, mint amilyen talán én is leszek ilyen idős koromban, szinte látom is, ahogy ő is hasonló lehetett ebben a korban, amiben én létezem most. :-) Nagyon jókat és nagyon jó szavakkal ír, kedvelem. A másik blogot pedig tényleg meglesem.

Tehát ígérni nem ígérem, hogy sokat írok, de tartalmas dolgok jönnek majd - ez biztos. Mivel már feleségem is unszolt, hogy a jobban sikerült Agymosott-írásokat miért nem rakom fel ide is, hát egyszer talán az az idő is eljön.

Köszönöm.

Bejegyzés: A 20 WATTOS BEJEGYZÉS

urlajos 2017.10.26. 21:24:54

Kedves Tom!

Én már nagyon régóta olvasom írásaidat.Mint egyszer már jeleztem,minden írásod megvan,2008.12.28.A MAGYAR BIRKA TÖRTÉNETE óta.A könyvjelzőknél az elsők közt van a tombobb.blog.Minden este rákattintok,hogy megnézzem írtál-e valami érdekeset.Még 2016.március és 2017 augusztus közt is vártam ,és bíztam benne,hogy írni fogsz.Mivel regényíró is vagy,tanult és széles látókörű,Neked könnyen jönnek a gondolataid.Bármely témában írsz mind érdekel,mert hasonló a világ néztünk.Láttam Antalffy Tibor blogját Te is figyelemmel kíséred.Ő is egy értelmes ember,szerintem.Még Szeszák Gyula írásait is szívesen olvasom,bár már egyre ritkábban ír.Ő Hajdú-Bihar Megye főügyésze volt,régen.Szóval kevés olyan jó blog van az interneten mint a Tied,kérlek írj még sokat.

Üdv.:urlajos

Bejegyzés: A 20 WATTOS BEJEGYZÉS

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.09.23. 23:12:07

Eljött hát a szombat este - és még élünk. Nem haltunk ki. :-) Tegnap délután Kendével játszottam munka után egészen estig, amíg mindketten ki nem fáradtunk. Jó játék volt, amiben én húztam a rövidebbet - de ő meg legalább sokat nevetett. Tényleg jó volt. Aztán lefektettük a feleségemmel, megnéztünk egy filmet és végül ágyba kerültünk mi is. Egész éjjel úgy aludtunk, hogy a fiunk közöttünk volt - és aludt, mint a bunda. Szeret közöttünk aludni. Szereti érezni, hogy ott vagyunk mellette.

Aztán eljött tehát ez a szombat, Nibiru csak nem robban bele a Földbe, minden megy tovább. Hétfőn dolgozni kell mennem, nincs apelláta. :-) Addig is egész szombaton együtt voltunk, megint sokat játszottunk és nevettünk, illetve főztem is valamit, hátha még holnap is lesz nap... és éhes is leszek. Most tehát szombat este van, Kende a helyén, mindjárt megyek mellé feküdni, hogy megint együtt aludjunk kicsit.

Jó ez így. Valahogy olyan megnyugtató, hogy minden rendben - miközben egyáltalán nincs minden rendben. Szóval bevallom, több kötekedő hozzászólást vártam itt, de beteszem a csendet annak, hogy sokan hüledeztetek, miféle faszom bejegyzés volt ez - úgyhogy csöndben maradok.
A lényeg, hogy van szombat és van vasárnap is.
Meg a többi napok, hónapok és évek.

Ez a bejegyzés csak egy mosolygásra késztető időszelet lett. :-)

Bejegyzés: A SZEPTEMBER 23-RA TERVEZETT KIHALÁS

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.08.15. 02:24:07

@F.M.J.: Sejtelmes voltál, nem értetőbb. :-) A kényszerpihenő pedig egyéb terveim miatt valóban létezett. Az FB-t fogom használni a jövőben is, mert remek felület arra, hogy piszkálhassam a hülyéket. És én szeretem őket piszkálni.
Ha tévedek, kedves barátom, annak kijavítását szívesen veszem, de a retorikai túlkapásokban nem hiszek. :-) Az én retorikám különleges, szóval...
Khm...

Bejegyzés: ILLEGÁLIS SZEMÉTGYŰJTÉS

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2017.08.14. 20:32:31

@Tom Bobb:
"nem naprakész blogot akarok vezetni, hanem időtállót"
- Ez eddig sem volt kérdés számomra, nem is az aktualitásokra gondoltam, hanem az időtálló dolgokból többre. Olyanokra, amiket amúgy józan ésszel nem lehet kikövetkeztetni, mert csak olyanok tudhatják, akik közel állnak az infók forrásához. Remélem így érthetőbb voltam!

"Végre kitombolhatom magam. Megint."
- Ez úgy hangzik, mintha kényszerpihenőn lettél volna. Te akartál az önbesúgó portálon világotváltani. Én akkor is mondtam, hogy van a billentyűzeten három gomb, ami kellő kombimációban alkalmazva más felületeken is megjeleníti a mondandódat, esetleg cenzűra nélkül. Tombolj csak nyugodtan, én majd mindig az orrod alá dörgölöm, hogy miben tévedtél :) .

Bejegyzés: ILLEGÁLIS SZEMÉTGYŰJTÉS

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.08.14. 20:11:57

@F.M.J.: Köszönöm a linket, meg fogom lesni. És igen, igazad van, nem sok újdonság volt a cikkemben, mert nem naprakész blogot akarok vezetni, hanem időtállót, mint anno az Agymosott volt. Ehhez pedig az kell, hogy "korszellemet" véssek le, ne pedig napi politikai vagy egyéb bejegyzéseket.
A retorikai túlkapások... :-) Végre kitombolhatom magam. Megint. :-D

Bejegyzés: ILLEGÁLIS SZEMÉTGYŰJTÉS

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2017.08.13. 21:02:35

Sajnos újdonságokat nem sikerült megtudnom, a leírtakkal viszont sc/kb egyetértek, leszámítva a retorikai túlkapásokat, de ezt már korábban kitárgyaltuk.

Tavaly indult, és egy ideje kifulladt egy blog a témában. Gondolom lett volna még mit kitárgyalni, de valamiért nem folytatta a szerző. Mindenesetre jó felvetései voltak. Ha esetleg érdekel itt a linkje: migransozo.blog.hu/

Bejegyzés: ILLEGÁLIS SZEMÉTGYŰJTÉS

urlajos 2017.08.07. 22:48:38

Őszintén örülök visszatérésednek!
A könyvjelzők közül nem töröltem ki a TBB-t,és hetente legalább két-három alkalommal rákattintottam,bízva benne hogy
vissza térsz.Türelem tombobb.blog-ot terem.
Üdv.:urlajos

Bejegyzés: ÉS LÁM – VISSZATÉRTEM!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.08.06. 08:15:06

@F.M.J.: Nem véletlenül fogalmaztam ködösen. Később megmagyarázom. Egy bejegyzésben. Bocs. :-)

Bejegyzés: ÉS LÁM – VISSZATÉRTEM!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2017.08.03. 21:46:38

@Tom Bobb:
"sokan rácsodálkoznak, én hogyan akarom és hogyan nevelem a gyermekemet - mert hogy ők másként tennék vagy tették."
- Ismerős a szitu. Így, hogy már a legkisebb csemetém is az egyetemet járja, miközben a testvérei már diplomával a zsebükben dolgoznak, és a saját kenyerüket eszik elmondhatom, hogy talán nem csináltam mindent rosszul. Meg aztán így, hogy az élet már bizonyított mondhatok talán ezt-azt a "nagytudásúaknak", főleg, ha az élet náluk is bizonyított, de sok benne a magyarázkodni való. Gondolom az idő múlásával ezekről a dolgokról is fogsz írni. Amikor én voltam benne, még nem volt blog, legalábbis én nem írtam, viszont kellően csípős összefoglalót tettem fel a témáról, ami érthetően nem okozott osztatlan lelkesedést. Ez itt a reklám helye: magan-galaxis.blog.hu/2016/02/16/_neked_konnyu_a_te_gyereked_zseni

"nem kapok kivédhetetlen kritikákat, "
- Érteni vélem, mit akarsz mondani, de elég ködösen fogalmazol. Ha a kritika kivédhetetlen, akkor jogos, ha nem jogos, akkor kivédhető, ha azért nem lehet ellene védekezni, mert netto baromság, akkor meg nem kritika. Ezekhez többnyire úgy viszonyulok, hogy az ember kritikát fogalmaz meg, ha akar, a marha meg nekem nem vitaparner, tehát nem válaszolok. Ha van rá időm, legfeljebb beégetem.

Bejegyzés: ÉS LÁM – VISSZATÉRTEM!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2017.08.03. 20:09:20

@F.M.J.: Köszönöm szavaidat. Az apaságról annyit, hogy tényleg sokan okosabbnak vélik magukat és csak nevetgélnek azon, hogy én hogyan oldom meg vagy hogyan akarom megoldani az éppen felmerülő helyzetet. Igazat adok benne, hogy a vélemény tudássá válik - de tegyük hozzá, hogy a tudás nem mindig valódi ismeret. Ezért van az, hogy sokan rácsodálkoznak, én hogyan akarom és hogyan nevelem a gyermekemet - mert hogy ők másként tennék vagy tették.

Ez mellett a "senki sem kritizál" arra vonatkozott, hogy nem kapok kivédhetetlen kritikákat, amikre talán még reagálni sem tudok vagy alapjában véve felesleges. Értem, hogy mit mondasz.

Az FB-profilt és az ottani lehetőséget a cikkek világgá kürtölésére megtartom, amíg ki nem tiltanak. Valószínű, hogy innen is hamarosan repülök, mert látom, merre tart a világ és nem tetszik, ergo nem fogom be a pofámat. Meglátjuk. Ha kell, az összes cikkemet pár nap alatt át tudom dobni egy távoli oldalra, ahol nem nyújtózkodik Viktor Kancigány és a sleppje karocskája.

Meglátjuk.

Hamarosan jövök.

Bejegyzés: ÉS LÁM – VISSZATÉRTEM!

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2017.08.03. 10:55:00

"Hát, barátaim (és ellenségeim) – visszatértem."
- Üdv. újra itt!

"A magam ura akarok lenni a bejegyzéseimben, ahogy régen is,"
- Most mondjam, hogy megmondtam? Nem mondtam meg, vagy legalábbis nem így. Emlékszel amikor elköszöntél? Én azt írtam, hogy rossz irányba mész.

" Itt senki sem kritizál"
- Kopnak az emlékeid? Nem volt ez itt a béke szigete, és ezután sem lesz az. Ahhoz legalább ki kell tiltanod. Annyi azért mellettem szól, hogy sosem anyázok.

"legutolsó okom a gyermekem születése – és az akörüli szentséges dolgok."
Gratulálok! Nem neked, mert emlékeim szerint ebben a projektben eddig a pontig az apai erőfeszítés nem kifejezetten emberpróbáló :). A párodat inkább megilleti az elismerés, és ha nem tolakodás, add is át neki az elismerésem!

"akik már túl vannak rajta és csak nevetgélnek rajtam. "
- Miből gondolod? Én momentán ebbe a csoportba tartozom, és népes a családom is. Nincs ebben semmi nevetgélni való. Talán soha semmit nem vettem olyan komolyan az életben, mint az apaságomat. Azt is tudom, hogy ha jól csinálod, lassacskán, de egyre több feladattal jár, mert az apai felelősség nem csak az apai feladatokra terjed ki, hanem a párkapcsolatod mindenáron tartalmas szinten tartására is. Tudod a gyereknek nem csak eltartóra, meg gondviselőre van szüksége, hanem igazi apára, igazi anyára, és ezekre együtt és egyszerre, mégpedig biztonságérzetet adó családi légkörben. Szóval, aki ezen nevetgélne, az egyszerűen hülye, felelőtlen, éretlen. Te tudod, hogy a fejlődés sokaknál megreked valahol. Az élet ezen területére is vonatkozik.

"van véleményem gyereknevelésről meg úgy egyébként az apává válásról. Érdekes lesz."
- A véleményed lassan tudássá válik, és hasonlítani sem fog a kettő. Onnan tudom, hogy nekem is volt :). Hasonlattal élve olyan, mint a sado-mazo (feltéve, hogy kedveled). Minél jobban csinálod, annál nehezebb, de minél többet adsz bele, annál jobb.

Hajrá!

Bejegyzés: ÉS LÁM – VISSZATÉRTEM!

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2016.03.08. 22:13:51

@Vádló Bitófa: Meglestem a srácot, akiről írsz - elég szépen publikálgat. Bár volt egy hosszabb szünete 2003 és 2010 között, de alkot rendesen. Ezzel nincs baj.
Nagyon jól rávilágítottál a lényegre (a majdnem lényegre), miszerint ha alkotsz, ha vannak szereplőid meg egy történeted, akkor kész világot kell köréjük létrehoznod, egy valódi atmoszférát. Hozzáteszem: olyat, amivel az olvasó könnyen azonosul. Mert hiába írsz egy sci-fit, amit 2200-ban játszódik és amiben marha korrekt akarsz lenni a bemutatott világgal, mert senki sem érti majd meg. Nem teheted meg, hogy előreszaladsz közel 200 évet és érthetetlen dolgokról zagyválsz. Földhöz ragadottnak kell lenned.
Ez az író dolga.

Anno rengeteg tehetségtelen senki kapott metrós és egyéb felületeket a még meg sem jelent könyveihez, amelyekkel millió forintokat kapott - mert anyu-apu-nagybácsi segítette. A kapcsolatokkal. Azzal az egyetlen kapcsolódási ponttal, hogy a család belterjes. Ennyi. Tudom, miről beszélsz.

A jelszóhoz.
Nekem van egy nagyon jó mesterjelszóm - ezt csak itthon használom. Az összes oldalam egyedi jelszava ezzel a mesterjelszóval van védve, vagyis ha egy rég látogatott oldalra akarok elmenni, akkor felnyitom a fájlt és megkeresem az adott oldalhoz tartozó jelszót. Ennyi.
Nem jegyzek meg minden 20-30 jelszót. Ez túl sok. :-)

Bejegyzés: (B)IRODALMI FRÖCSÖGÉSEK – A KISKIRÁLYSÁGOK TÖRTÉNETE

Vádló Bitófa 2016.03.07. 22:14:50

Üdv!
Szívesen hozzászóltam volna még jónéhány cikkehez, de nem volt erőm végigmenni a jelszó-procedúrán... (nincs kedvem a 100. új jelszót is megjegyezni)

Én is mérges vagyok erre a rendszerre:
A kedvenc íróm (Kornya Zsolt) már - tudtommal - több, mint 10 éve nem írt regényt, mert nem tud belőle megélni. Pedig nagyságrendekkel jobb író, mint a fent említett dollár-milliomosok. Ami nagyon tetszett a könyveiben, hogy minden szereplőnek voltak motivációi, a világainak voltak szabályai, törvényei, és minden át volt gondolva. Úgy tűnik, ezek az alapvető dolgok felettébb ritkák...

A másik véglet: pár éve az egész metró tele volt dekorálva valami b. zsigány első regényének reklámjával: még senki sem olvasta, de már milliókat keresett vele. Természetesen nem olvastam, de nagy összegben mernék fogadni, hogy 100-as skálán nem éri el az 5 pontot.

De ha belegondolok, ez nagyjából minden olyan szakmára igaz, ahol a népszerűség számít.

Bejegyzés: (B)IRODALMI FRÖCSÖGÉSEK – A KISKIRÁLYSÁGOK TÖRTÉNETE

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2016.03.01. 18:55:49

@F.M.J.: Most már legalább értem, mit akartál mondani a hisztis picsa környéki jelzővel. Minden világos. Nos, ez egy több részes fröcsögés, amelynek csak akkor lesz eleje, közepe és konklúziója, amikor végig elolvastad. Előtte valóban csak úgy tűnhet, hogy gyűlölöm a felsoroltakat és irigységemben fröcsögök...
Pedig dehogy.

Kérdésekre válaszok.
Például jómagam legalább 3-4 hónapot várok, miután befejeztem egy-egy regényt, addig is másikkal foglalkozok (sosem állok le, most is szimultán írtam novemberben, ami nem teljesen jó dolog), majd előveszem a kreálmányt és jöhet az első átolvasás és javítás. Ez 1-2 hét. Aztán megint 3-4 hónap - és megint javítás. Majd jöhet az utolsó átnézés, ami a regény befejezése utáni egy éven belül történik. Vagyis nekem például kell még 8-10 hónap.
De abban egyetértünk, hogy sosem lesz kész. Sosem. De ez normális. Aki ír egy regényt (mint a sok tehetségtelen, akiket felsoroltam) és nem érzi, hogy mennyire szar, mennyire sikoltozik a mű az átformálásért, javításokért, az ostoba és amatőr. Senki sem képes pontosan és jól írni.

Nem vásárolok sok könyvet, mert van egy ismerősöm, aki szerencsére tud nekem kölcsönözni. Csak azt kell megvennem, ami be ténylegesen érzem, hogy megéri befektetni. Hatalmas könyvtáram van és most, hogy Németországban vagyok, hiányzik is as könyvek látványa. Remélem, idén nyáron végre meglesz a várva-várt könyvespolcom és jöhetnek ki - keveredve asszony politikai angol nyelvű vackaival. :-)
Viszont igazad van, egy előzetes beleolvasásnál eldönthetem, hogy jó vagy nem az adott könyv. Viszont én most inkább olyanokat próbálok elolvasni, amikről mindenki nagyon jó véleménnyel van. Mint író is kötelességemnek érzem, hogy érezzem és értsem a "konkurenciát" - ami nem is igazán konkurencia. Ez itt a baj.

Az írás egy nagyon kemény szakma. Rengeteg, elképzelhetetlenül sok olyan kis fogás van, amitől tényleg valódi, kifinomult szakmának láthatod - csak amatőrként ezekbe a dolgokba nem biztos, hogy belelátsz. És ezt nem rosszból mondom persze... Pontosan ezért írom most ezt a több részes szart, mert azt látom, hogy teljesen alkalmatlan emberfélék, akik hasonlóan gondolkodnak mint te, nekifognak és odaköpnek egy-egy regényt, amiből valami baráti vagy belterjes nyomásra könyv lesz, és amiből aztán filmeket csinálnak - mindent rosszul és kivitelezhetetlenül, élvezhetetlenül. Ezt neked is látnod kell.
Szóval vitatkozok. :-)
Annyi, de annyi apró fogás van, amiket alkalmaznod kell, miközben regényt írsz (és a novelláknál is akad pár), amiket sokszor nem is lehet megtanulni - ezekre rá kell érezni, ezeket ki kell találni és élvezettel finomítani kell őket. Példálózzak? Nem tudok. Nem akarok egy hozzászólásban "tanítómester" lenni. De ha valamire tartasz engem (nem sokra, hahaha), akkor elhiszed nekem, amit mondok.
A legnagyobb bajom pont itt van, hogy mivel én ismerem ezeket a fogásokat és olyan szinten művelem a történetírás tudományát, ami talán már elegendő ahhoz, hogy másokat kritizálhassak, néha nagyon keményen nehezemre esik a sok ostoba szöveget, bekezdést és fejezetet "befogadni". Pedig nem mondhatod, hogy nem vagyok kitartó - sokszor hetekkel a lerakása után is visszatérek a regényekhez és újra próbálkozom. Nem adom fel... Csak a legvégső esetben.

Mást most nem tudok elmondani. Majd a negyedik rész végén kiderül, miről picsogtam én itt. :-))))))

Bejegyzés: (B)IRODALMI FRÖCSÖGÉSEK – A KIRÁLY BIZONY MEZTELEN

F.M.J. · http://magan-galaxis.blog.hu/ 2016.03.01. 09:51:28

@Tom Bobb: A jelenlegi lehetőségek között van olyan is, hogy előzetesen beleolvasol a kiadásba, és akkor veszed meg, ha jónak látod. Nem?
Egyébként a régi könyvek is lehetnek jók, bár én is csak egyszer szoktam valamit elolvasni. Valami furcsa okból évek múlva is ráismerek belőle bizonyos szófordulatokra, nem szükséges ismételnem.

"egyszerre vagy hozzáértő író és egyben olvasó is"
- Szerintem írónak lenni nem egy szakma, amelyiknek fogásai vannak, és azok helyes alkalmazása, illetve megfelelő hozzáállás esetén valakiből hozzáértő szaki lesz. Értem, amit a jelenlegi színvonalról írsz, igazat is adok, de túlságosan végletesen fogalmazol. Egy kalap alá helyezed a selejtet az általad nem kedvelt stílussal. Ezt még át kellene gondolnod. Mondok egy példát. Én olvastam Pribojtól a "Csuzimát". Saját könyvem, nagyon szeretem. A nejem is elolvasta, pontosabban átszenvedte rajta magát és azt mondta, inkább szülne hármasikreket, mint ezt mégegyszer. Igaz, ő az irodalmi széplélek, én az olvasást információszerzésnek használom, mert szórakozásnak inkább a blues, a szárazmartini meg a vörösbor fekszik, természetesen szex előtt közben meg utánna :). Ami a lényeg, hogy az ízlés nagyon meghatározza egy könyv megítélését, ami így egy szubjektív dolog, és nem feltétlenül köthető objektív irodalmi értékhez. Azt már el sem merem képzelni, hogy milyen megítélés alá eshetnek nálad a novelláim karakterei. Még elvennéd a kedvem.

"ha senki sem venné meg a szart, amit nektek csomagoltak, akkor nem lenne második meg harmadik része a dolognak, és a világ elkezdene megint értelmes sztorikkal és könyvekkel megtelni."
- Te is megvetted, nem? Én nem veszek. Akkor kinek csomagolják?

"hígítsd egy kicsit érthetőbbre, ha túl tudományos vagy oktató"
- No igen, de kinek mennyire? Akkor adok ki valamit a kezemből, ha szerintem jobb már általam nem lehet, Vagy lehet, de nem most. Akkor meg mikor? Nem várhatok addig amíg tökéletes leszek, mert elvileg sosem lehetek, a szubjektív érzés meg más dolog.

"Náci igen. Plázacica... Hahaha... "
- Látom beékelődött a szálka a körmöd alá. Tudod, ha egy kitörés nem tartalmazza a konkrét okot, nem vezeti le, nem tartalmaz alternatívát, nem okolja meg a vélemény helyességét, stb. akkor hisztinek hívjuk. Te is annak hívod. Olvasd vissza amit írtál, és közben ne gondold bele, amit közölni akartál, és talán te is azonos véleményre jutsz!

Várom a folyatást.

Bejegyzés: (B)IRODALMI FRÖCSÖGÉSEK – A KIRÁLY BIZONY MEZTELEN

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2016.02.29. 21:43:30

@F.M.J.: Az verte ki a biztosítékot, hogy mindig megszerzem az egekig magasztalt meg bestseller-listás könyveket, amikbe belefogok és valami keserves érzés fog el. Már az első fejezetek alatt. Imádok olvasni, volt idő, amikor hajnalig nyomtam egy-egy könyvet, mert nem lehetett letenni - ma meg képtelen vagyok azonosulni ezekkel a tehetségtelen pancserokkal, akik magukat írónak hiszik. Nem megy. Az veri ki a biztosítékot, hogy újra és újra régi könyveket kell olvasnom, illetve régi filmeket kell néznem, mert ami ma zajlik "kreativitás" terén, az egy nagy adag fos.
De a későbbi részekben majd elmagyarázok mindent... Már nagyjából meg vannak írva, csak finomítom őket. :-)

Nagyon kemény dolog ez, mikor egyszerre vagy hozzáértő író és egyben olvasó is. Nekem senki se mondja, hogy az egymás mögé random dobált mondatok meg az idióta karakterek és párbeszédek miatt bárki is íróvá lesz. Ez semmi másról nem szól, csak a belterjességről és a tehetségtelen barmok felfuttatásáról. De közben (ha már plázacica vagyok) az basztat, hogy ha senki sem venné meg a szart, amit nektek csomagoltak, akkor nem lenne második meg harmadik része a dolognak, és a világ elkezdene megint értelmes sztorikkal és könyvekkel megtelni.

A lassú alapozásról majd szó lesz később. Egyetértek veled, hogy már az első mondatokkal meg kell fognia az írónak. Ez nem mindig sikerül. Még nekem sem. :-)

Ha nem fikciós dolgokat írsz, természetes, hogy teljesen mások az érzéseid. Ha valamit át akarsz adni az olvasóidnak, az baromi nehéz. Én most sci-fiben utazom, ott is nagyon erősen a tudományos részt nyomom, vagyis hihetetlen mennyiségű információt juttatok az olvasóimhoz - és eddig a visszajelzések jók. De baromi nehéz a dolgom. Mert sok részt ki kellett vágnom, mielőtt végeztem a történettel - mert unalmasak és túl hosszúk voltak.

Ne szakíts az írással, csak hígítsd egy kicsit érthetőbbre, ha túl tudományos vagy oktató. Szerintem ez megoldás lehet.

Ez van. Plázacica még nem voltam. Náci igen. Plázacica... Hahaha...

Bejegyzés: (B)IRODALMI FRÖCSÖGÉSEK – A KIRÁLY BIZONY MEZTELEN
süti beállítások módosítása